Коментарі до Книги пророка Йоіла. Нашестя сарани

Пророк Йоіл, у єврейській транскрипції Йоейл (означає "Яхве є Бог"), син Петуїла, ось усе, що про нього відомо достовірно. За не підтвердженим переказом, він жив в Юдеї (південному царстві) у період правління царя Азарії, сина Амасії. Йоіль не був священиком, імовірно, мешкав в Єрусалимі [Л.3, 26].

Коментарі до книги пророка Софонії. День Господній

Ім'я Софонія, в євр. транскрипції, Цефанйа, означає "той, кого захищає Яхве" або "Яхве укриває". Єдиний старозавітний пророк, родовід якого відомий до четвертого коліна, що свідчить про знатність його роду. Можливо, Цефанйа праправнук благочестивого Єзекії, юдейського царя.

Коментарі до книги пророка Авакума. Глава 3 - Богоявлення

Про наві Авакума, євр. Хаваккук (означає "той, що охоплює"), відомо небагато. Родом з Іудеї, сучасник Єремії, Софонії, Наума; можливо проповідував, брав участь у храмовому літургійному співі як левит. Отримав і записав пророче видіння, вирізнявся глибокими релігійними переконаннями й поетичним даром [Л.1-8].

Коментарі до Книги пророка Захарії. Глави 12-14 - Армагедон

"Господь згадав" або "той, про кого пам'ятає Яхве", так можна перекласти з єврейської популярне ім'я Зехарйа. Його батько Варахія був сином глави одного зі священицьких родів на ім'я Аддо (Іддо), які повернулися з вавилонського полону [Л.1, 3-5, 7, 8].

Коментарі до книги пророка Наума. Розділ 1 - Гнів Господній

Наум, у єврейській транскрипції Нахум (означає "втішитель"), коротка форма імені Неємія ("Яхве втішає"). Про життя пророка нічого невідомо, окрім того, що він народився або жив у місті Елкосі, місцезнаходження якого достеменно не встановлено [Л.1-8].

Коментарі до книги пророка Міхея. Глава 4 - Тисячолітнє царство

Широко поширене ім'я Міхей (євр. "Міха") є скороченою формою від стародавнього імені Міхайагу, що означає "хто подібний до Яхве?". Прийдешній пророк народився у невеликому іудейському селищі Морешеф-Геф (Морасфіт), що розташоване за 40 км на південний захід від Єрусалима, поблизу філістимського міста Геф. Він жив за часів правління іудейських царів Іоафама (750-735 р.р. до Р.Х.), Ахаза (735-715 р.р.), Єзекії (715-686 р.р.) [Л.1-8].

Коментарі до книги пророка Амоса. Глава 8 - Час суду

Амос, у євр. транскрипції Амоц (означає "несучий тягар"), родом з міста Фекоя (Текоя), розташованому в Юдеї, 16 км на південь від Єрусалима [Л.1-10]. Однак, подібно Осії, він проповідував в Ізраїлі (північному царстві), у місті Бет-Ель, 19 км на північ від Єрусалима [Л.2, 5, 7].

День Господень