Пророк Йоіл, у єврейській транскрипції Йоейл (означає "Яхве є Бог"), син Петуїла, ось усе, що про нього відомо достовірно. За не підтвердженим переказом, він жив в Юдеї (південному царстві) у період правління царя Азарії, сина Амасії. Йоіль не був священиком, імовірно, мешкав в Єрусалимі [Л.3, 26].
Коментарі до книги пророка Софонії. День Господній

Ім'я Софонія, в євр. транскрипції, Цефанйа, означає "той, кого захищає Яхве" або "Яхве укриває". Єдиний старозавітний пророк, родовід якого відомий до четвертого коліна, що свідчить про знатність його роду. Можливо, Цефанйа праправнук благочестивого Єзекії, юдейського царя.
Коментарі до книги пророка Авакума. Глава 3 - Богоявлення

Про наві Авакума, євр. Хаваккук (означає "той, що охоплює"), відомо небагато. Родом з Іудеї, сучасник Єремії, Софонії, Наума; можливо проповідував, брав участь у храмовому літургійному співі як левит. Отримав і записав пророче видіння, вирізнявся глибокими релігійними переконаннями й поетичним даром [Л.1-8].
Коментарі до Книги пророка Захарії. Глави 12-14 - Армагедон

"Господь згадав" або "той, про кого пам'ятає Яхве", так можна перекласти з єврейської популярне ім'я Зехарйа. Його батько Варахія був сином глави одного зі священицьких родів на ім'я Аддо (Іддо), які повернулися з вавилонського полону [Л.1, 3-5, 7, 8].
Коментарі до книги пророка Наума. Розділ 1 - Гнів Господній

Наум, у єврейській транскрипції Нахум (означає "втішитель"), коротка форма імені Неємія ("Яхве втішає"). Про життя пророка нічого невідомо, окрім того, що він народився або жив у місті Елкосі, місцезнаходження якого достеменно не встановлено [Л.1-8].
Коментарі до книги пророка Міхея. Глава 4 - Тисячолітнє царство

Широко поширене ім'я Міхей (євр. "Міха") є скороченою формою від стародавнього імені Міхайагу, що означає "хто подібний до Яхве?". Прийдешній пророк народився у невеликому іудейському селищі Морешеф-Геф (Морасфіт), що розташоване за 40 км на південний захід від Єрусалима, поблизу філістимського міста Геф. Він жив за часів правління іудейських царів Іоафама (750-735 р.р. до Р.Х.), Ахаза (735-715 р.р.), Єзекії (715-686 р.р.) [Л.1-8].
Коментарі до книги пророка Амоса. Глава 8 - Час суду

Амос, у євр. транскрипції Амоц (означає "несучий тягар"), родом з міста Фекоя (Текоя), розташованому в Юдеї, 16 км на південь від Єрусалима [Л.1-10]. Однак, подібно Осії, він проповідував в Ізраїлі (північному царстві), у місті Бет-Ель, 19 км на північ від Єрусалима [Л.2, 5, 7].
Коментарі до Книги пророка Осії. Вірші 3:4 - 4:6 - Доля Ізраїлю

Осія, євр. Ошейа, це означає "помічник" або "рятівник", син Беерії, ось усе, що відомо достовірно. Народився, жив і майже 30 років пророкував в Ізраїлі за правління Єровоама II (793 - 753 р.р. до Р.Х.) та часів іудейських царів Озії, Іоафана, Ахаза, Єзекії [Л.1-10], співправителя Ахаза з 729 р., одноосібного правителя з 716 року [Л. 7].
Коментарі до книги пророка Аггея. Вірші 2:6-9 - Останній храм

Один з трьох наві, включно із Захарією і Малахією, які жили в VI столітті до Р.Х., це Аггей, євр. Хаггай, означає "святковий". Він першим почав пророкувати після повернення євреїв з вавилонського полону [Л.1-10, 19].
Хаггай, вочевидь, бачив храм Соломона до зруйнування вавилонянами в 586 р. [Л.1, 3, 6, 8, 9], до його відновлення він так наполегливо гаряче закликав багато років потому.
Коментарі до Книги пророка Малахії. Вірші 3:1-3, 19-24 - Пришестя Господа

Останній старозавітний пророк, котрий залишив збори своїх промов, це Малахія. У євр. транскрипції "Малахи" означає "Мій посланець" або "Мій вісник"; про його народження, життя, смерть нічого невідомо [Л.1-9].
Більше того, деякі богослови сумніваються в тому, що слово "Малахія" у написі (Мал.1:1) є власне ім'я, вважаючи його просто вказівкою на місію наві [Л.9]. Інші відстоюють версію "власного імені" [Л.2-4, 6, 7] або схиляються до неї [Л.5, 8].
Коментарі до книги пророка Ісаї. День Господа (34:1-9, 13:1-13)

Ісаія, в євр. транскрипції "Йешайа" (означає "Господь – спасіння", точніше, "Спасає Яхве"), народився в VIII столітті до Р.Х. Жив і служив в Єрусалимі в періоди правління Озії (792-740 рр.), Йоафама (близько, 750-735), Ахаза (735-715), Єзекії (близько, 715-686) [Л.1-9].
Коментарі до книги пророка Ісаї. Велика скорбота (24:17-23, 2:10-22)

Автор роботи [Л.1] зазначає. "Ісая передбачає майбутні події, не вказуючи їх точну послідовність і розділяючі їх проміжки часу" (стор. 945). Цілком вірно, тому перша стаття [Л.2] і наступні викладені відповідно до хронології перипетій останніх днів існування цього роду.
Коментарі до книги пророка Ісаї. Теофанія (30:27-30, 63:1-6, 64:1-3)

Досліджуючи пророцтва у зібранні промов старозавітних "малих" наві ("Терей-Асар"), неможливо не звернути увагу на видатну подію,– теофанію. Цей термін походить від грецьких слів, що означають «Бог» та «показувати». "Таким чином, "теофанія – це явище божества. Появи Бога відзначені в єврейському Писанні як важливі події в житті Ізраїлю" [Л.6, стор. 1202].